Övergivna platser i sverige (Europa)

jornmark
13 mars 2007 · 6 Inlägg

mecamartin skrev:
Ett annat smulltronställe är ju Kvarntorp, där verkar ju allt ha stått still sedan 50-talet, och i närheten finns Sveriges största industriminne, 150 meter högt slaggberg

Tjänare. Roligt att ni hittade min site. Kvarntorp är en pärla av guds (o)nåd som var självklar att spara till boken. Ytongs HK i Hällabrotten var också enormt, så ni har en del i Närke.
Men som syns på sidan finns det gott om strukturomvandlade områden i hela landet.

http://www.jornmark.se/places.aspx

Hälsningar
Jan J

dusty Living in the fastlane
13 mars 2007 · 2 616 Inlägg

badlandskapet ser ju riktigt ballt ut smile

R_Weber
14 mars 2007 ·

Har också fastnat för den där sidan..där kan man bli sittande ett tag!
Ska nog förbeställa Jörnmarks bok också tror jag...

Jag var dessutom i Hälleforsnäs för ett tag sen (bor ca 3,5 mil därifrån..), det verkar verkligen vara ett totalt nerlagt samhälle!

Om nån vill se mer övergivet finns lite mer på www.eternit.se, den sidan är dock inte alls lika stor...
www.forgottendetroit.com finns en hel del imponerande foton från vad som verkar vara ruinernas hemstad i världen.... B.l.a Body Fischers nedlagda karosserifabrik..

Senast redigerat av R_Weber (14 mars 2007)

jornmark
24 mars 2007 · 6 Inlägg

Hej igen.
Nu innehåller siten även den gamla racingbanan i Sitges samt ett gäng spanska motell. Som Weber skriver är annars Detroit det riktiga eldoradot i den här branschen. Kanske åker dit i höst, beror på vad som händer med boken.

http://www.jornmark.se/places.aspx

/J

golfgti30
24 mars 2007 · 2 Inlägg

Länk till en liknande sida.......... http://www.benkar.se/glomdarum/

perpelle
24 mars 2007 ·
Lone Star
24 mars 2007 · 1 231 Inlägg

Riktigt fina bilder.

Mitt projekt: Evo III
Jonni
24 mars 2007 · 1 256 Inlägg

Jag fick flashbacks från en del datorspel, bla. Half-Life2, Silent Hill, mm.. big_smile
Riktigt fina bilder, fastnade i över 2 timmar.. galet big_smile

Mvh jonni

mecamartin
24 mars 2007 · 115 Inlägg

Ja precis, Yxhults huvudkontor är lite fränt, har ett helt unikt marmorgolv där! synd bara att större delen av det huset nu ska rivas



jornmark skrev:

mecamartin skrev:
Ett annat smulltronställe är ju Kvarntorp, där verkar ju allt ha stått still sedan 50-talet, och i närheten finns Sveriges största industriminne, 150 meter högt slaggberg

Tjänare. Roligt att ni hittade min site. Kvarntorp är en pärla av guds (o)nåd som var självklar att spara till boken. Ytongs HK i Hällabrotten var också enormt, så ni har en del i Närke.
Men som syns på sidan finns det gott om strukturomvandlade områden i hela landet.

http://www.jornmark.se/places.aspx

Hälsningar
Jan J

THEBADGUY Gorgilus addictus
24 mars 2007 · 4 737 Inlägg

Tega skrev:
Hmm, detta får mig att tänka på "Silent hill". Såg precis den filmen.

Ja jag tänkte samma sak! Är likt SILENT HILL! =/

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
ErskPersk Svindåre
24 mars 2007 · 1 433 Inlägg

perpelle skrev:
Underbar sida;
http://www.oboylephoto.com/

satan  i gatan va läskigt det såg ut på "Hospital X"! som taget ur en scräckfilm! nån som sett "death tunnel"? big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
perpelle
24 mars 2007 ·

ErskPersk skrev:

perpelle skrev:
Underbar sida;
http://www.oboylephoto.com/

satan  i gatan va läskigt det såg ut på "Hospital X"! som taget ur en scräckfilm! nån som sett "death tunnel"? big_smile

Hospital x är en av mina favoriter, men det finns många till!

c0nne
25 mars 2007 · 401 Inlägg

Vi hade ett nerlaggt psykhem här, där var man o smög rundor när man gick i högstadiet... läskigt som fasen! tongue men nu är stället nerrivt.

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Merclone Leg. Spådam
25 mars 2007 · 816 Inlägg

R_Weber skrev:
Om nån vill se mer övergivet finns lite mer på www.eternit.se, den sidan är dock inte alls lika stor...
www.forgottendetroit.com finns en hel del imponerande foton från vad som verkar vara ruinernas hemstad i världen.... B.l.a Body Fischers nedlagda karosserifabrik..

Jag får inte detroitsidan att funka, är jag ensam om det eller? sad

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Eclips3 Lidhultare.
25 mars 2007 · 325 Inlägg

kollade bilder på "hospital X" vissa bilder va sjukt läskiga hmm vart ligger stället "Hospital
X"? nån som vet?

-Twiajävlen-
Kettunen
25 mars 2007 ·

Det finns en övergiven liten by bort mot Malmberget ( Gällivare ) Typ massa småhus utav trä fran 50-40 talet Tror jag iaf att det är- En gammel skrotad traktor osv. Rätt skoj upplevelse. O i husen vågade man knappt gå eftersom golven kankade så mkt lätt som det skulle gå av

Sushikocken Sleeper
25 mars 2007 · 3 084 Inlägg

det här får mig att tänka på när jag var hos en kompis för några år sedan som bor precis vid skogsbrynet... ca 2km rakt in i skogen fanns ett övergivet hus med 2 våningar (ganska stort) var riktigt häftigt!... och på köpet då vi vandrade hem, så kände vi en stank gick runt lite och tittade och fick vi se ett helt orört älgskelett det var den häftigaste skogspromenaden jag vart på tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
R_Weber
26 mars 2007 ·

Merclone skrev:

R_Weber skrev:
Om nån vill se mer övergivet finns lite mer på www.eternit.se, den sidan är dock inte alls lika stor...
www.forgottendetroit.com finns en hel del imponerande foton från vad som verkar vara ruinernas hemstad i världen.... B.l.a Body Fischers nedlagda karosserifabrik..

Jag får inte detroitsidan att funka, är jag ensam om det eller? sad

Nej, du är nog inte ensam... verkar som om det är något fel på själva hemsidan. Jag gjorde en Google-sökning och hittade sidan men den länken fungerade inte heller...sad   Jäkligt synd då det finns många häpnandsväckande bilder där...

jornmark
26 mars 2007 · 6 Inlägg

R_Weber skrev:

Merclone skrev:

R_Weber skrev:
Om nån vill se mer övergivet finns lite mer på www.eternit.se, den sidan är dock inte alls lika stor...
www.forgottendetroit.com finns en hel del imponerande foton från vad som verkar vara ruinernas hemstad i världen.... B.l.a Body Fischers nedlagda karosserifabrik..

Jag får inte detroitsidan att funka, är jag ensam om det eller? sad

Nej, du är nog inte ensam... verkar som om det är något fel på själva hemsidan. Jag gjorde en Google-sökning och hittade sidan men den länken fungerade inte heller...sad   Jäkligt synd då det finns många häpnandsväckande bilder där...

Detroitsiten är ganska oslagbar. Om man registrerar sig får man ett bra nyhetsbrev också. antagligen något tillälligt fel.

Dessutom är Detroit ohyggligt häftigt i verkligheten också. Som en film, men på riktigt.

simpann Living in the fastlane
26 mars 2007 · 128 Inlägg

Diggar sådana hemsidor, man känner att historien kryper närmare inpå och om man tänker efter så va de inte så längesen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang