Vilka Jobbar inte !?!

D-No Avstängd
13 september 2007 · 658 Inlägg

martincool skrev:

BEATNIK skrev:

martincool skrev:
det är väl en annan sak
du verkade stolt

Ja jag e stolt över att ha jobbat, och har en bil fast ja e arblös, nått mer ?

orkar inte hålla på bråka
då kommer tråden bli låst

Bråka det e ingen som bråkar, bara du som påstår en massa.

Har du bil föressten ?

Senast redigerat av BEATNIK (13 september 2007)

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
lelleal
13 september 2007 · 1 150 Inlägg

De är vel bara roligt att nån kan ha en sån fin bil och inte jobba:)man kan ju faktiskt sparat ihop mkt pengar på 12 år.

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
D-No Avstängd
13 september 2007 · 658 Inlägg

lelleal skrev:
De är vel bara roligt att nån kan ha en sån fin bil och inte jobba:)man kan ju faktiskt sparat ihop mkt pengar på 12 år.

Tack smile
Ja på 12 år kan det bli mkt , det beror ju på va mer man gör, jag lägger ju inga pengar på cigg , knappt på krogen heller o dylikt så då blir det att man kan spara skiten istället.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!
Thaien
13 september 2007 · 933 Inlägg

BEATNIK skrev:

martincool skrev:

BEATNIK skrev:

Ja jag e stolt över att ha jobbat, och har en bil fast ja e arblös, nått mer ?

orkar inte hålla på bråka
då kommer tråden bli låst

Bråka det e ingen som bråkar, bara du som påstår en massa.

Har du bil föressten ?

tyvärr har jag ingen bil och nej jag är inte auvudsjuk på dig för jag gillar jänkare
påstår?
vad för man för intryck när det står jag är arbetslös med smaile gubbe?

BMW M5 (1999)
Sushikocken Sleeper
13 september 2007 · 3 084 Inlägg

jag tycker det är så jävla tråkigt å bara sitta hemma och inte göra någonting gick hemma ett halvår och gjorde inte ett dyft så nog fan är det tråkigt. men nu går man i skolan igen smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
klimpan
13 september 2007 · 2 600 Inlägg

BEATNIK skrev:

klimpan skrev:
jag är me arbetslös ha knappt råd att göra nått längre hmm

Och ändå har du 2 bilar fyyyyyyy på dej det får man inte ha roll du har la läst hur mkt folk hugger på mig för ja har bil å inte jobb..

hehe den ena är min  den andra är pappas tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
beta
13 september 2007 · 804 Inlägg

markholm skrev:
Man blir inte rik precis av a-kassa... om nu trådskaparen skaffat sig en s2000 är det väl kul för honom. 680kr per dag är väl högsta a-kassan idag? Och varje arbetsvecka är 5 dagar, runt 30% skatt på det, beroende på var man bor... Ingen blir rik på de pengarna. Är man 30år är det väl självklart att man KUNNAT spara ihop pengarna till en sån bil när man haft arbete.
Men jag blir sur om någon jobbar svart och har a-kassa!



Mvh Björn

Till saken hör att trådskaparen varit arbetslös i 2år. Det betyder att han inte får a-kassa. Ska man sen få bidrag efter det MÅSTE man sälja saker av värde först, t.ex. sin bil om man inte behöver den, och en arbetslös behöver inte en s2000. Så antingen har han sparat ihop rejält tidigare så han kunnat betala alla levnadskostnader + bil osv under ett år. Eller så lever han flott på oss som jobbar och har bilen skriven på sin morsa.

Själv var jag arbetssökande 10månader mellan gymnasiet och mitt första jobb, det är allt. Värsta månaderna i mitt liv.

Senast redigerat av baaki (13 september 2007)

Reichte86
13 september 2007 · 509 Inlägg

Du kanske bor hemma och mamma och får mat och boende så du kan leva snålt på dina pengar?

jerky "the real jerk"
13 september 2007 · 301 Inlägg

jag pluggar och man kan säga att jag inte jobbar dvs jag får ingen lön men jag sitter inte framför tv för det när jag är hemma utan hjälper till så mycket jag kan med ved bilar mm (bor på landet här arbetar man eller så flyttar man)

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!
Mange_C5
13 september 2007 · 220 Inlägg

Vilket liv på en enkel fråga?!
Om BEATNIK får ihop det och äger en S2000, Grattis!! smile

För egen del sliter jag som en hund och bor som en råtta emellanåt, för att sedan bara vara ledig och göra det jag vill.
Jag själv arbetar för att ha råd med fritid och fritidsintresse, gör ni andra inte det? .. hmm

Just NU arbetar jag men sen tänkte jag bara gå och dra hela sommaren -08, och sen får vem som helst tycka vad som helst om det.. big_smile
Och för att förekomma de som har avund i sinnet är det väl bäst att tillägga att jag inte belastar "systemet" vid dessa tillfällena.

"Det är lätt att skita när röven är full"!  big_smile

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
Anubis
13 september 2007 · 1 255 Inlägg

BEATNIK skrev:
Jag jobbar inte, har inte jobbat på 2 år sad

Hur har man råd med bilen om man inte jobbar? =/

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
blacken
13 september 2007 ·

Är förtidspensionerad halvtid.  har varit det nu i en 8-10 år och har utvecklat  fullständig spunk. och det är svårt att få tag i ett sjysst bax när man är till hälften skranglig och ligger i dom övre tonåren.  Det suger fett att inte ha något intressant att hålla på med.

Senast redigerat av blacken (13 september 2007)

GTI-95 low profile
13 september 2007 · 253 Inlägg

De kul o läsa men kom igen låt killen vara, fan att svennar alltid e så avundsjuka på folk som inte jobbar och ändå har saker. Jag kan även säga det att S2000 e dyr utan jobb men inget överdrivet direkt. Har man sparat så är det inga problem, ja hade fan inget jobb när ja nyss tog körkort men ändå lyckades ja lägga ut 35000 på bilen, familj, vänner arv o.s.v.

Anubis
13 september 2007 · 1 255 Inlägg

GTI-95 skrev:
De kul o läsa men kom igen låt killen vara, fan att svennar alltid e så avundsjuka på folk som inte jobbar och ändå har saker. Jag kan även säga det att S2000 e dyr utan jobb men inget överdrivet direkt. Har man sparat så är det inga problem, ja hade fan inget jobb när ja nyss tog körkort men ändå lyckades ja lägga ut 35000 på bilen, familj, vänner arv o.s.v.

Det va inte direkt i avundsjuka ja fråga utan mer hur de man ens har råd o ha en sån bil utan jobb.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
e55boy
13 september 2007 · 164 Inlägg

Enda anledningen till att jag har råd att ha min bil är att jag alltid ligger borta på jobb = Traktamente smile.

Arguing with someone on the internet is like beeing in the special olympics.
Even if you win, you are still retarded
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 september 2007 · 5 753 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag är arbetslös och HATAR DET STENHÅRT!!

Blir ju helt rastlös FFS! Men ska iväg på intervju nästa vecka...

Hade det inte varit för Photoshoptävligen så hade jag tråkat ihjäl...

håller med dig, man blir så jävla rastlös och uttråkad.. sen så får man ju leva så jääävla snålt för att kunna överleva på 0kr i månaden tongue  näe jag skulle fan kunna göra vad som hellst för ett jobb... är dock inskriven på arbetsförmedlingen som arbetssökande plus att jag söker privat så jag hoppas på att få ett jobb inom en snar framtid smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
klimpan
13 september 2007 · 2 600 Inlägg

att vara arbetslös suger inga pengar att rör sig me piss är det. även jag är inskriven på arbetsförmedlingen och söker privat sj .

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
twin_cam Smålänning
13 september 2007 · 7 877 Inlägg

_Glenne_ skrev:

twin_cam skrev:
Jag är arbetslös och HATAR DET STENHÅRT!!

Blir ju helt rastlös FFS! Men ska iväg på intervju nästa vecka...

Hade det inte varit för Photoshoptävligen så hade jag tråkat ihjäl...

håller med dig, man blir så jävla rastlös och uttråkad.. sen så får man ju leva så jääävla snålt för att kunna överleva på 0kr i månaden tongue  näe jag skulle fan kunna göra vad som hellst för ett jobb... är dock inskriven på arbetsförmedlingen som arbetssökande plus att jag söker privat så jag hoppas på att få ett jobb inom en snar framtid smile

Är också inskriven.
Tur att jag har skapligt snälla föräldrar ändå som låter mig bo hemma mer eller mindre gratis...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 september 2007 · 5 753 Inlägg

twin_cam skrev:

_Glenne_ skrev:

twin_cam skrev:
Jag är arbetslös och HATAR DET STENHÅRT!!

Blir ju helt rastlös FFS! Men ska iväg på intervju nästa vecka...

Hade det inte varit för Photoshoptävligen så hade jag tråkat ihjäl...

håller med dig, man blir så jävla rastlös och uttråkad.. sen så får man ju leva så jääävla snålt för att kunna överleva på 0kr i månaden tongue  näe jag skulle fan kunna göra vad som hellst för ett jobb... är dock inskriven på arbetsförmedlingen som arbetssökande plus att jag söker privat så jag hoppas på att få ett jobb inom en snar framtid smile

Är också inskriven.
Tur att jag har skapligt snälla föräldrar ändå som låter mig bo hemma mer eller mindre gratis...

samma här, iaf så länge jag inte har nån inkomst... fast iofs så bor jag själv endå, för mor och far är skilda och jag bor hos morsan fast morsan bor mesta dels hos sin nya karl, så jag bor så gott som ensam hemma, det är skönt faktiskt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
bmx
13 september 2007 · 7 100 Inlägg

har inte heller nå jobb,suger stenhårt gör det sad
ja får iaf 3200 typ från socialen smile

Senast redigerat av bmx (13 september 2007)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang