Min Bas Bara Tomslår !?! Hjälp

Heedmaan
21 maj 2009 · 22 Inlägg

Jag har köpt ett nytt steg, rockford prime r500-1 ja koppla in allt och så har jag kopplat basen i 4 ohm när jag starta allt så tomslår basen bara ? Det vill säga den bara slår ut och en utan att det kmr basljud? samt typ genorator ljud i den , har kollat jordkabeln, och det vart inte någon skillnad..
men basen spelar vid låg volym på sterion och nerställt steg, men när jag ställer upp allt lite gran så börjar den tomslå.  vad kan det vara för fel?


basen är en rockford p2 12"
Tacksam för snabba svar

dbjanoz
21 maj 2009 · 1 785 Inlägg

Heedmaan skrev:
Jag har köpt ett nytt steg, rockford prime r500-1 ja koppla in allt och så har jag kopplat basen i 4 ohm när jag starta allt så tomslår basen bara ? Det vill säga den bara slår ut och en utan att det kmr basljud? samt typ genorator ljud i den , har kollat jordkabeln, och det vart inte någon skillnad..
men basen spelar vid låg volym på sterion och nerställt steg, men när jag ställer upp allt lite gran så börjar den tomslå.  vad kan det vara för fel?


basen är en rockford p2 12"
Tacksam för snabba svar

Har du dubbla talspolar på basen?

Vilka filter inställningar har du gjort?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
hammpster
22 maj 2009 · 136 Inlägg

hade samma problem ett tag, mitt problem löste sig när jag drog upp frekvensen på steget så testa det.

mevvan
23 maj 2009 · 56 Inlägg

hade samma problem lekte lite med frekvensen och level så fixa det sig vet inte om det är till nytta men men

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang