SRS-lampa lyser efter demontering och montering av servon.

JIMPA92
20 februari 2012 · 52 Inlägg

hej! som rubriken lyder. så tog jag av styrservon för att byta framvagnsbalk på min volvo 940-97. sen efter att jag har monterat ihop allt igen så startade jag bilen och luftade servon och allt så upptäckte jag att SRS lampan lyste.. jag hade märkt upp styrstången och servon så den kom på samma plats/splines igen som innan. men vad kan vara fel? kan det vara någon sensor som blivit skadad i närheten av rattstången och servon eller eller är det bara en nollställning som ska göras eller vad?

är tacksam för snabba svar. för det är väldigt irriterande att lampan lyser.

MVH//Jimmy

Toyota Supra mk3 "Hellboy 2.0" (1990)
TumasChudy
20 februari 2012 · 7 Inlägg

styrrolle är skadad, kanske du inte har blockerat ratten och vänder dig en gång.

styrrole måste ställas in exakt i mitten av omkring 2,7 varv åt höger och vänster om 2,5

  dåligt set är skadad elektronik

Senast redigerat av TumasChudy (20 februari 2012)

JIMPA92
21 februari 2012 · 52 Inlägg

hur fixar man den då? tongue lämna in den på verkstad eller? eller man kan göra de själv och vad kostar de? tongue och var sitter styrrollen? tongue

Toyota Supra mk3 "Hellboy 2.0" (1990)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 februari 2012 · 13 791 Inlägg

ähh det byter du själv bara plocka bort ratten så ser du hur det ser ut sitter med någon skruv bara

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
TumasChudy
21 februari 2012 · 7 Inlägg

Glöm bara inte att ställa in rullarna i mitten, den bästa kontrollen hur många varv gör ratten åt höger och vänster.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang