Rx-8 Hjälp...?

MissM Västeråstjej som flyttat till Nypan...
10 mars 2012 · 37 Inlägg

Sitter och klurar på varför min Rx8 inte vill hoppa igång..

Jag har haft den på vinterförvar men har startat den med jämna mellanrum under vintern..utan problem!
Nu var det ca 2 månader jag startade den sist och det är dags för uppstart igen. Med fulladdat batteri åker jag ner i garaget o sätter i detta men motorn visar inte en några som helst tendenser till att vilja starta. Startmotrn kämpar på men inget mer händer. Iväg till närmsta mack för att köpa startspray men utan resultat.
Jag hör att bränslepumpen hoppar igång och får tryck så det kan inte va denna det är fel på.
Givetvis så sitter tändstiften långt ner och riktigt trångt till, under tändspolarna, så skicket på dessa är inget jag kan kolla så som den står nu.

Det verkar finnas ett immobilizer system på bilen..är det någon som har någon erfarenhet av detta..??
Funderar på om det är vanligt med fel i dessa system?
Jag vet att Rx-8orna lätt blir sura men eftersom den inte hoppade igång från första början (efter att ha stått i 2 månader) så tycker jag inte att de borde vara ett probelm. Dock kan den säker ha hunnit blivit sur under tiden jag höll på att få igång den..sista utvägen kan kanske vara att ta bort säkringen som går till bränslepumpen och sen sätta dit den igen när den startat...OM den startar..?? Nu står iaf batteriet på laddning igen och innan jag provar på nytt så vill ja höra mig för om vad det kan vara för startproblem om det nu inte är ett bränsleproblem?

Tack på förhand!
/Madeleine - MissM

st200_timpa
10 mars 2012 ·

står de något om startspärr i instruktionsboken.
hade en impreza förut å den va känslig på spänningsfall.
om batteriet va lite klent så hamna den i lås läge "startspärr".
de va sjabbigt att få ur spärren ibland oxå.

de låter som sådant problem du fått

Hamilton
10 mars 2012 · 8 865 Inlägg

Låser och ber dig återkomma med en informativt och beskrivande rubrik.
2§ När du startar en ny tråd
http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang