Räknas försäkringen samma år man fyllt 25 eller måste man fyllt 25?

Matte_77
27 juni 2015 · 92 Inlägg

Hej ska köpa en annan bil nu å när jag ska teckna försäkring så undrar dom fall någon under 25 kommer köra bilen.. Jag har inte fyllt 25 än.. Fyller i augusti.. Men måste man fyllt 25 eller räknas det som samma år man fyller 25? Någon som vet? Tacksam för svar smile.

BMW 318d "Blue" (2017)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 juni 2015 · 14 080 Inlägg

Matte_77 skrev:
Hej ska köpa en annan bil nu å när jag ska teckna försäkring så undrar dom fall någon under 25 kommer köra bilen.. Jag har inte fyllt 25 än.. Fyller i augusti.. Men måste man fyllt 25 eller räknas det som samma år man fyller 25? Någon som vet? Tacksam för svar smile.

Det kan ju inte handla om så många kronor om dom räknar datumet du fyller om det är pengar du tänker på. Sedan så kan du ju ändra försäkringen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
27 juni 2015 · 3 730 Inlägg

DU kommer få en försäkringspremie som grundas på DIG då du är ägare. Det dom undrar är om någon annan under 25 kommer att köra. Att du inte är 25 fyllda känner de ju redan till och kommer sätta priset efter det. En person som är 24år och 364 dagar är i juridisk mening 24år. Hoppas detta var svar nog.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Mervolic Yawn...
28 juni 2015 · 3 151 Inlägg

Precis, frågan brukar gälla om det är någon annan än försäkringstagaren som är under 25 som kommer att köra. Och med "under 25" menas allt under 25, inkl "nästan 25". smile

Senast redigerat av Mervolic (28 juni 2015)

baltis
29 juni 2015 · 1 948 Inlägg

Kollat upp 3 olika försäkringsbolag vad dom har för regler OM det händer en olycka och du behöver använda försäkringen när någon under 25 kört OCH man kryssat i rutan att ingen under 25 kommer att köra bilen....
1000 kr högre självrisk - thats it.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang