Opel Rekord 2000 sprint -77.

Detta är mitt första projekt på min Opel rekord coupé sprint, berlina 2000 -77. Bilen köptes efter 20 år i en lada och ska bli riktigt fin och uppfräschad.
  • 103 Följare
  • 98 306 Visningar
  • Uppdaterades senast 21 juni 2016
sunkmaster
8 augusti 2013 · 344 Inlägg

Zomba skrev:

sunkmaster skrev:

Zomba skrev:
Linan är igenom!!

Blankt papper och istället för att det står "senast godkända besikting 1989" Står det nu 2013!
Woho! Grymt glad big_smile

Nu är det som sagt ett rullande projekt och uppdateringar kommer när något görs.
I morgon ska jag till nykvarnsparken i linköping med bilen, om någon här ifrån är där så kom fram och säg hej vetja smile

Tänkte passa på att fråga ifall det är någon som vet hur bränsleförbrukningen brukar ligga på automat kärrorna? Linan ligger på 1,3-1,5 liter milen! Det är mer än polarens impala!

Mvh Ellen

På min admiral så ligger jag på bränsleförbrukning runt 1 liter och då kör jag med 6a men det är samma låda som du har. Men det är säkert annorlunda utväxling i bakaxeln.

En kompis hade en rekord e med 2.2 liters automat och han hade ungefär samma förbrukning som du säger

ofan! okey, då vet jag! Inge kul alls haha smile

Det förstår jag men du har ju iaf en ovanlig bil  smile. Hoppas att vi ses nånstans på vägarna. Det är tyvärr lite för dåligt med opelfränder på vägarna

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
Lowlife86 Brake for nobody
8 augusti 2013 · 85 Inlägg

Har suttit och läst igenom hela tråden! Gillar din Opel skarpt. Finns inte många kvar av dessa längre vilket är tråkigt.. Fint arbete och var rädd om Oplen big_smile

Get in, shut up and hold on
Sluta vela, ladda mera
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
10 september 2013 · 735 Inlägg

Även jag har läst igenom hela tråden nu. Du/ni har gjort ett strålande jobb och räddat en vacker cupé som jag hoppas kommer att få leva länge i din ägo. Du verkar ju besitta den rätta känslan för att bevara bilen på rätt sätt!

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Zomba
13 september 2013 · 130 Inlägg

Vänner!
Opeln förtjänar en bättre ägare än mig och är nu ute till försäljning. Är det någon som är intresserad så hojta till!
Ni vet hur mycket tid jag lagt ner på pärlan smile

Mvh Ellen

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/
Bamzefan Bondmeckare
13 september 2013 · 246 Inlägg

Nu har även jag läst igenom hela tråden, mycket rolig läsning må jag säga, påminner mycket om mitt Opelprojekt jag hade under vintern

Hoppas att den hamnar i bra händer om du nu ska sälja den

MVH smile

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)
Opel Rekord E 2,0S Berlina "2200mil Orenoverad" (1979)
Volvo 940 GL "Skorven" (1994)
tomini
22 november 2013 · 1 Inlägg

Läst igenom hela tråden..trevlig läsning...smile, snyggt jobbat. Så nu är den till salu...vad har du för prisidé då?

Zomba
27 november 2013 · 130 Inlägg

hej hej!
Då jag inte får sålt på bilen så har jag börjat fixa med innertaket.. Inte så jätte enkelt men håller på att plocka ner hela skiten och då det var gammalt och träligt så satte jag bara kniven i det och ja.. kanske inte va det bästa (har ett nytt tak som ska monteras på) Men jag undrar och det är några kvar som kan ge mig lite tips? eller ev lite erfarenhet utav opel innertak big_smile

Mvh

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/
Tinol
27 november 2013 · 14 Inlägg

Vad låg den ute för när den skulle säljas? smile Förövrigt en redigt najs bil!

Zomba
27 november 2013 · 130 Inlägg

Tinol skrev:
Vad låg den ute för när den skulle säljas? smile Förövrigt en redigt najs bil!

Hade en prisbild på 20-25. Tack big_smile

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/
Zomba
24 februari 2014 · 130 Inlägg

Hej hej hemskt mycket hej!

Har bestämt mig för att behålla linan då ingen är intresserad av att handla.

Har en ny "Att göra" till sommaren och säsongen men har andra bilar i prio så det kommer att ta sin tid.

-Vattenpumpen ska bytas.
-Generatorn ska ses över
-Remmen ska bytas
-Ett försök till att fixa innertaket, om det går!
-Ytterligare lite rostlagning........

Vi höres!

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/
edinZ
2 juni 2016 · 409 Inlägg

rullar denna bilen fortfarande? smile

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
Knugcab
2 juni 2016 · 5 111 Inlägg

TS har inte varit inloggad på ett år men hon verkar äga den än, avställd.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
TheMuffinMan
6 juni 2016 · 124 Inlägg

Japp hon äger bilen än smile Dock tar nog rallybilen upp en del av tiden nu smile

Zomba
21 juni 2016 · 130 Inlägg

Hej!
Bilen är i min ägo men har stått i 2 år pga tidsbrist, ska sälja den.
smile

MITT Projekt: Opel Rekord coupé sprint -77 http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 35727/%20/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang