Tha_Backer skrev: Tror inte det är någon fara med ventilerna. Den är startad och körd med efter rullningen. Dock va den ju slöare. Om inte personen efter haft isär det då vill säga och satt något fel.
Köpte du även megasquirtet från samma person/motor?
Ms1V3? 4 Bars mapsesnsor och Launch?
Ska nog funka bra isf Ställt om nu så får se hur den går sen när jag får igång den. Nej, megasquirtet hade han hunnit sälja så köpt ett annat, dock med launch och så på den också Men är iaf garanterat din motor jag har nu, lite roligt faktiskt, bor lite norr om uppsala så den har tagit sig en bit
Haha, jag tror att han som köpte den av mig bodde i Blekinge
Tha_Backer skrev: Tror inte det är någon fara med ventilerna. Den är startad och körd med efter rullningen. Dock va den ju slöare. Om inte personen efter haft isär det då vill säga och satt något fel.
Köpte du även megasquirtet från samma person/motor?
Ms1V3? 4 Bars mapsesnsor och Launch?
Ska nog funka bra isf Ställt om nu så får se hur den går sen när jag får igång den. Nej, megasquirtet hade han hunnit sälja så köpt ett annat, dock med launch och så på den också Men är iaf garanterat din motor jag har nu, lite roligt faktiskt, bor lite norr om uppsala så den har tagit sig en bit
Haha, jag tror att han som köpte den av mig bodde i Blekinge
Jag köpte motorn i Norrköping jag
Vissa kallar det turbo-lagg, jag kallar det förspel
Då var huvudströmbrytaren helt monterad och sitter fint där under.
De mesta elgrejerna är nu klara, provstart av ms i bilen blir nästa steg.
Jajjemän! Det funkade utmärkt! Kabeln till TPS var lite kort så fick pula ner insuget lite snyggt Annars verkar alla givare funka som dom ska
Nu var det dags att försöka bygga downpipe Inte trångt allt..
Börjat pula ihop något som ska likna en downpipe nu
Eftersom man är snål har man köpt lite grejer på Jula Bara att be till gudarna att inte adaptern till oljegivarna läcker som ett såll
Hoppas inte oljetryckskopplingen tar i huven sen bara.
Misstänker att det kan bli lite "skrapeliskrap"
Lite godis till T6an om nån vill se
Nu ska motorn ur igen och motorfästet på höger sida ska förstärkas upp. Sen lite mer pyssel med elen sen ska det nästan bara vara att tuta och köra Nån som har koll på hur jag ska göra för att få hastighetsmätaren att funka med mätarhuset om jag kör med 1031 bakaxel? Vill helst inte byta hela mätarhuset då jag tycker det är det snyggaste som sitter i går det att bara byta själva hastighetsmätaren?
Vissa kallar det turbo-lagg, jag kallar det förspel
Bilen är nu reggad och besiktigad två år framåt! Lite mappning är det kvar innan den går helt hundra och laddar på ca 1.4 bar, rör på sig. Kommer troligtvis säljas i vår/försommar så om nån är sugen är det bara att höra av sig
Vissa kallar det turbo-lagg, jag kallar det förspel