Autocom felsökare

Smurfen40
19 december 2021 · 689 Inlägg

Hej.
Då jag byter bil rätt ofta och hjälper vänner tänkte jag köpa en autocom clon.org är inte ekonomiskt som hobbymek när man använder den kanske en gång i månaden.
Förstått att kvalitén är väldigt varierande så någon som har råd var ifrån jag ska beställa??
Och vilken??
Mvh micke

Senast redigerat av Smurfen40 (19 december 2021)

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
zzr94092
19 december 2021 · 4 412 Inlägg

Har Autocom ,en Kina.. Men tar bara bilar till max -14..köpte en Icarsoft CR PRO Istället..har även en Foxwell 680 NT PRO, allt finns på Prylstaden.. har även ett par  från BSR som enbart är till Volvo..

Smurfen40
19 december 2021 · 689 Inlägg

zzr94092 skrev:
Har Autocom ,en Kina.. Men tar bara bilar till max -14..köpte en Icarsoft CR PRO Istället..har även en Foxwell 680 NT PRO, allt finns på Prylstaden.. har även ett par  från BSR som enbart är till Volvo..

Ok ska kollaprylstaden
Att den bara tar bilar upp till 2014 handlar ju om vilket program du har.
Har redan installerat på datorn autocom 2017.

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 december 2021 · 13 790 Inlägg

Smurfen40 skrev:

zzr94092 skrev:
Har Autocom ,en Kina.. Men tar bara bilar till max -14..köpte en Icarsoft CR PRO Istället..har även en Foxwell 680 NT PRO, allt finns på Prylstaden.. har även ett par  från BSR som enbart är till Volvo..

Ok ska kollaprylstaden
Att den bara tar bilar upp till 2014 handlar ju om vilket program du har.
Har redan installerat på datorn autocom 2017.

nja det är inte hela sanningen..  oftast blir man låst till den årgången utan att man gör en uppdatering och det är där problemet blir man måste flasha om obd läsaren och då blir dom i regel låsta..

har 2014 på min autocom kopia oxå..  väldigt nöjd med den och har haft den sen  2015 eller nått
till vag har jag obdeleven.

nu har ju jag bara gamla bilar så klarar mig långt med det jag har

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Smurfen40
19 december 2021 · 689 Inlägg

Growe skrev:

Smurfen40 skrev:

zzr94092 skrev:
Har Autocom ,en Kina.. Men tar bara bilar till max -14..köpte en Icarsoft CR PRO Istället..har även en Foxwell 680 NT PRO, allt finns på Prylstaden.. har även ett par  från BSR som enbart är till Volvo..

Ok ska kollaprylstaden
Att den bara tar bilar upp till 2014 handlar ju om vilket program du har.
Har redan installerat på datorn autocom 2017.

nja det är inte hela sanningen..  oftast blir man låst till den årgången utan att man gör en uppdatering och det är där problemet blir man måste flasha om obd läsaren och då blir dom i regel låsta..

har 2014 på min autocom kopia oxå..  väldigt nöjd med den och har haft den sen  2015 eller nått
till vag har jag obdeleven.

nu har ju jag bara gamla bilar så klarar mig långt med det jag har

Hej.
Jo jag är välmedveten om att inte uppdatera osv.
Har kopplat ifrån internet helt på bildatorn.
Och förstår att det programmet som jag lägger in kan jag inte uppdatera.
Så nu har jag nyss lagt in autocom 2017 och får köra på det annars får jag köpa en nyare programvara längre fram.
Och med tanke på att du kan köpa hårdvara med mjukvara relativt billigt så är det ju inga problem
Nu har jag bara äldre bilar, desamma med mina bekanta. Mellan 2000-2010 årsmodell.

Senast redigerat av Smurfen40 (19 december 2021)

Saab 9-3 Vector "Saaben" (2006)
Jesper328
20 december 2021 · 2 408 Inlägg

Tröttnade på min Delphi/Autocom då jag gör en del nyare bilar numer, och köpte istället en Topdon Artidiag 800bt.
Köpte ifrån ebay.co.uk och bad dom skicka den ifrån deras lager i Tyskland för att slippa tull & moms.
Landade på ca 2800kr.

Man kan göra en hel del med denna.
Även backa mätarställning om man är en fuling. lol

Senast redigerat av Jesper328 (20 december 2021)

Up the RA
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang