King cab 03

Lars123
5 november 2023 · 182 Inlägg

Tja, motorlampan började blinka men den funkar hur bra som helst. Egr är bortkopplad men kan det vara det som gör att den blinkar? Eller vad kan det annars vara

jaka54
5 november 2023 · 5 817 Inlägg

Kolla det mest elementära.
Olja !

Jesper328
5 november 2023 · 2 402 Inlägg

Läs felkoder.
Blinkande motorlampa = misständingar = kör ej tills felet är åtgärdat.

Up the RA
Lars123
10 november 2023 · 182 Inlägg

Jesper328 skrev:
Läs felkoder.
Blinkande motorlampa = misständingar = kör ej tills felet är åtgärdat.

Aa men skulle man inte känna de?

Jesper328
10 november 2023 · 2 402 Inlägg

Inte nödvändigtvis.

Up the RA
Lars123
10 november 2023 · 182 Inlägg

Jesper328 skrev:
Inte nödvändigtvis.

Aha, men vi ska byta bränslefilter å byta olja imorn så får se om de kan va filtret. För de va inte bytt på ett bra tag

husseman
11 november 2023 · 1 610 Inlägg

Hmm...att din motorlampa blinkar brukar betyda att motorn misständer. Eftersom du inte gett nån info. vad du har för motor i denna bil så kan man bara gissa. Men att byta olja lär inte hjälpa o att byta bränslefilter brukar inte fixa misständning.. - men lycka till..
mvh/Husse

Lars123
11 november 2023 · 182 Inlägg

husseman skrev:
Hmm...att din motorlampa blinkar brukar betyda att motorn misständer. Eftersom du inte gett nån info. vad du har för motor i denna bil så kan man bara gissa. Men att byta olja lär inte hjälpa o att byta bränslefilter brukar inte fixa misständning.. - men lycka till..
mvh/Husse

Det är en d22 2003, jag känner inga ryckningar i bilen alls eller några problem och är det inte så att de alltid blinkar i king cab?

husseman
11 november 2023 · 1 610 Inlägg

Hmm, va det inte dessa som hade en neutrallägeskontakt på lådan som flippade ur?? Fast då gick de inte bra har ja för mig....- hoppas vi pratar bil nu o inte a-traktor.  Ja har inget emot att hjälpa folk
som kan framföra en bil 0-300, fast ja har ingen som helst lust att vara nån idiot som tycker att snorungar som yrar runt i A-traktorer i 150 e´bra.  De e´inte ens bra i 30. Det är ett fordon hela Eu förstår sabbar trafikrytm, o som inte borde finnas. - sorry boys...men ni e´ivägen../Husse.

jaka54
11 november 2023 · 5 817 Inlägg

Håller med dig Husseman! Hur f.. kan vi tillåta såna fordon.

kewinwoj
11 november 2023 · 23 Inlägg

Min polare har en 02a och han har samma problem och det är en atraktor, och är rätt så vanlig att de gör så för att hregget stänger av och på motor, så den kan tänka att den misständer

Lars123
11 november 2023 · 182 Inlägg

kewinwoj skrev:
Min polare har en 02a och han har samma problem och det är en atraktor, och är rätt så vanlig att de gör så för att hregget stänger av och på motor, så den kan tänka att den misständer

Låter rimligt, har råkat köra så den spärrar lite väl mycket från början innan jag hade vant mig.

kewinwoj
11 november 2023 · 23 Inlägg

Lars123 skrev:

kewinwoj skrev:
Min polare har en 02a och han har samma problem och det är en atraktor, och är rätt så vanlig att de gör så för att hregget stänger av och på motor, så den kan tänka att den misständer

Låter rimligt, har råkat köra så den spärrar lite väl mycket från början innan jag hade vant mig.

ja den kan tro aatt den mistännder för den stänger av diesel införingen till motor och då kan den tro så

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang