Passat 2015

Passat2015
17 december 2023 · 2 Inlägg

Har en passat 2015 som jag vet att glödstiftet på 2:ans cylinder är dåligt och var ute och körde idag och märkte att motorn inte går att varva ur vad kan det vara för orsak till det, ska byta glödstiftet nästa vecka och det är ingen varningslampa som lyser på bilen, tack Pierre

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 december 2023 · 17 622 Inlägg

Samtliga glödstift kan vara kass och bilen startar även om det är -15 grader ute. Fast den låter som en stenkross några sekunder... De har inget och göra med hur den går sen.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Passat2015
17 december 2023 · 2 Inlägg

Så vad kan problemet vara att bilen inte går att varva ur

granadadr
17 december 2023 · 7 312 Inlägg

Passat2015 skrev:
Så vad kan problemet vara att bilen inte går att varva ur

ta ut felkoder, ingen kan säga utan info vad felet är

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Brådhis * Voff voff *
17 december 2023 · 10 324 Inlägg

Passat2015 skrev:
Har en passat 2015 som jag vet att glödstiftet på 2:ans cylinder är dåligt och var ute och körde idag och märkte att motorn inte går att varva ur vad kan det vara för orsak till det, ska byta glödstiftet nästa vecka och det är ingen varningslampa som lyser på bilen, tack Pierre

Vad exakt menar du med att den inte går att varva ur? Är den slö? Är det bara att du inte kan dra till rött på varvräknaren på växlarna? Automat? Manuell? Lite mer info eller en film vore intressant.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang