Trasig spelare igen...(kenwood)

Kirre
2 januari 2006 · 2 122 Inlägg

Fick tillbaka Spelaren från garanti för att den inte tog emot någon cd. har haft den i 3 veckor nu och idag sa de knäck när jag bytte album på skivan. Det lät typ som om en liten plastbit gick av. och nu kommer fel meddelandet E-05 och det betyder att skivan är upp och ner.

någon som har nått förslag på vad som har hänt? Garantin har gått ut men ska försöka få den på garanti igen.

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Ronnie.L
2 januari 2006 · 914 Inlägg

se om du kan  få lämna tillbaka den och köpa en annan spelare wink

TeQuilla
2 januari 2006 · 764 Inlägg

Kirre skrev:
Fick tillbaka Spelaren från garanti för att den inte tog emot någon cd. har haft den i 3 veckor nu och idag sa de knäck när jag bytte album på skivan. Det lät typ som om en liten plastbit gick av. och nu kommer fel meddelandet E-05 och det betyder att skivan är upp och ner.

någon som har nått förslag på vad som har hänt? Garantin har gått ut men ska försöka få den på garanti igen.

Enligt lagen behöver handlaren bara lämna 6 månader garanti, MEN enligt konsumentköplagen är det 2år, men då gäller det att du kan bevisa att felet inte är ditt, utan att det har funnits där. Dock vet jag ej om det är en ny garantiperiod när en grej har lagats, men det borde vara så.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Kirre
2 januari 2006 · 2 122 Inlägg

kejj hoppas att de är ny period då. efter 3ggr ska man ju få en ny så är det mobiltelefon iaf fick en ny 3dje gången ja hade in min iaf. jag har otur med alla elektroniska prylar. alla telefon man haft har varit inne minst en gång.

fixar dom den inte så köper jag en ny men då en DvD utan skärm och har den tills man får för sig att köpa skärmar.

Senast redigerat av Kirre (2 januari 2006)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 245 "45an" (1990)
Fanatic
2 januari 2006 · 37 Inlägg

Du ska kunna begära pengarna tillbaka förstagången den går sönder ..

Spawner
3 januari 2006 · 505 Inlägg

Oftast så blir det ingen ny Garanti Period, elgiganten brukar ha så att det blir en ny på vissa saker, men aldrig annars har jag märkt av att man får en ny garanti på en ny pryl som man bytt från en trasig.

Du kan ju alltid gå dit och säga att du vill ha pengarna tillbaka eller byta till en helt annan spelare. Om du är riktigt övertygande och arg så kan du få en helt ny spelare till samma köppris som din den där kenwooden var.
Brukar funka för min farsa när han byter prylar, jag går dit och vill byta en sony cd spelare som slutat spela brända skivor, och ingen vill ge mig en ny eller något, då går farsan dit och jag vet inte hur han beteer sig åt men så kommer han hem med den enheten jag ville ha, utan att ha behövt betala ett smack:)

Calibra Turbo 4x4
Hejhoppet
3 januari 2006 · 337 Inlägg

MEn nästan alla affärer vill ju ha kvar sina kunder så de ej går till konkurrenterna. Jag tycker de är väldigt schyssta med såna här grejer! Jag har bytt flera gånger även att garantin e slut:P

Spawner: Man skulle vilja veta vad din farsa säger och gör när han går dit:P

Senast redigerat av Reggin (3 januari 2006)

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
timpan_87
3 januari 2006 · 781 Inlägg

jäkla otur.. tycker det är många som har problem med kenwood.. min polares låg mer på verkstad än i hans bil.. tråkigt när det blir så..

hoppas det löser sig..

Kirre
3 januari 2006 · 2 122 Inlägg

fick skicka iväg den igen så nu tar det 2 veckor att få den igen.... får lägga ut mp3 spelaren i bilen så man får plugga öronen tongue

Senast redigerat av Kirre (3 januari 2006)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang