dra ström till min bas (GAS AS-8)

iceman89
6 januari 2008 · 158 Inlägg

Hej!

Jag har idag kopplat in min bas till min stereo och allt gick bra tills jag skulle dra strömkabeln från batteriet, jag vet ej vart jag ska dra den?!
måste man dra den från batteriet eller kan man skarva kabeln någon annanstanns inne i bilen? om inte hur dra jag strömkabeln utan att den är på utsidan av bilen!   ?

bilen är en saab 9000 cs -93

tack på förhand!

mvh rob

kattlunds
6 januari 2008 · 20 Inlägg

Lättast är om du drar den under bilen en kompis hade en 9000 cd som han byggde stereo i men han fick dra den under bilen.. det skall finnas en gummigenomföring på nån av utsidorna i skuffen.. du får straipa fast kabeln och gör du det klokt säger dem inget på besiktningen

iceman89
6 januari 2008 · 158 Inlägg

låter lite halv komplicerat ?
de måste väl gå och få in kabeln därifrån dom andra kablarna är dragna? eller?

ZZZADA T5 beroende
6 januari 2008 · 345 Inlägg

Såhär drar du kablar till din baslåda med inbyggd slutsteg:

http://www.caraudioclips.com/play.php?vid=254

Det brukar finns en kabel genomföring i torpedväggen, och du kan behöva ta loss lite kåpor/handskfack för att "fånga" kabeln på andra sidan. Det smartaste är att dra strömkabeln på samma sida batteriet sitter, tex; batteri på vänster sida=strömkabel under vänstra sidolisterna.

Senast redigerat av ZZZADA (6 januari 2008)

Seat Leon CUPRA R ST "300 4Drive" (2020)
Volvo 850 T-5R "Sv.Såld Manuell" (1995)
iceman89
6 januari 2008 · 158 Inlägg

tack så mycket för svaret!
de där hjälpte väldigt mycket!

vart hittar jag torpedväggen på min saab 9000?
hur svårt är det att hitta kabeln?
vilken färg har kabeln? gul?

olanders
7 januari 2008 · 29 Inlägg

Alltså han menar att du ska fånga kabeln du drar igenom, och kabeln som följer med as-8an är ju gul, alltså behöver du inte hitta någon kabel;).

Senast redigerat av olanders (7 januari 2008)

Volvo 745 (1987)
ZZZADA T5 beroende
7 januari 2008 · 345 Inlägg

iceman89 skrev:
tack så mycket för svaret!
de där hjälpte väldigt mycket!

vart hittar jag torpedväggen på min saab 9000?
hur svårt är det att hitta kabeln?
vilken färg har kabeln? gul?

torpedväggen är den del av karossen som avskärmar förar/passagerar utrymmet från motorutrymmet, där rattstången går igenom osv. Där brukar det finnas kabelgenomföringar original, om det inte finns så blir det till att borra.

ps. skaffa en 16mm ström/jord kabel till din bas, original är för klen ds.

Volvo 850 T-5R "Sv.Såld Manuell" (1995)
Seat Leon CUPRA R ST "300 4Drive" (2020)
olanders
7 januari 2008 · 29 Inlägg

Jag har kopplat i orginalkabeln, tyckte den såg klen ut iomed att jag har 1.5or till dörrhögtalarna. Men dom borde ju inet skicka med kablar som riskerar att brännas. Får man byta kabel om man slänger i ett fetare steg sen, vilket ioförsig kan vara små drygt.

Volvo 745 (1987)
ZZZADA T5 beroende
7 januari 2008 · 345 Inlägg

olanders skrev:
Jag har kopplat i orginalkabeln, tyckte den såg klen ut iomed att jag har 1.5or till dörrhögtalarna. Men dom borde ju inet skicka med kablar som riskerar att brännas. Får man byta kabel om man slänger i ett fetare steg sen, vilket ioförsig kan vara små drygt.

Dom har ju snålat på kabeln så mycket det går för att få ner priset. Bättre att skaffa sig ordentliga prylar från början!

Volvo 850 T-5R "Sv.Såld Manuell" (1995)
Seat Leon CUPRA R ST "300 4Drive" (2020)
iceman89
8 januari 2008 · 158 Inlägg

jag får allt leta reda på ficklampan och försöka leta reda på vart kablarna är dragna

tack!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang