BMW 325 coupè LMM Problem,

wallden_66 mr
23 februari 2008 · 146 Inlägg

Historian började så här. Hade tvättat bilen och körde hem från macken ca 3km, bilen gick bra som vanligt sen stog han där och jag pulade lite sen så när jag skulle åka igen blödrade han och de ryck som bara den ur den kunde inte hålla gas så jag tänkte får vell lufta den lite och tog en tur därmed bilen bara gick på sig egna fart (automat) jag stannade skruvade ut givaren till LMM sen så gick bilen som en klocka!

Har nåra frågor.

Hur kunde detta hända?

Är det farligt för bilen att köra med den urkopplad tills jag har fått tag i en ny?

Är det ett jäkla jobb att byta själv?

Hoppas nån har några härligt bra svar! smile

tobee
23 februari 2008 · 735 Inlägg

Behöver inte vara lmm bara för att den går bra när du kopplar ur den. Bilen går in i ett "nödprogram" och kopplar därför bort alla möjliga sensorer BLAND ANNAT lmm. Du kör alltså på förprogrammerade värden vad gäller luft/bränsle-blandning.

Kolla felkoder istället innan du drar några förhastade slutsatser. Tänk på att öppet köp inte gäller på en lmm om du installerat och provkört.

Det är inte farligt att köra utan kabeln i, men tänk på att du har orsakat en felkod genom att ta bort den. Det KAN vara så att koden behöver nollas för att bilen ska gå ur nödprogrammet

Senast redigerat av tobee (23 februari 2008)

wallden_66 mr
23 februari 2008 · 146 Inlägg

okej. ä de risk för att bilen går sönder nu när den är urkopplad? BMW verkstäder har sån ång väntetid. kan du rekomendera nån bra verkstat i sthlm området?

tobee
23 februari 2008 · 735 Inlägg

wallden_66 skrev:
okej. ä de risk för att bilen går sönder nu när den är urkopplad? BMW verkstäder har sån ång väntetid. kan du rekomendera nån bra verkstat i sthlm området?

heh, redigerad mitt inlägg och svarade på den frågan=)

wallden_66 mr
23 februari 2008 · 146 Inlägg

haha Okej! tack för hjälpen! ska lämna in den så fort som möjligt! du som är så snabb på att svara, du har ingen aning om vad det kan vara? if man kan göra en liten snabb felsökning själv. jag kanske ska beretta att när jag startade bilen då jag märke att de var ngt fel ryckte den så man trodde den brann. man såg inte vad de var för färg på bieln.

tobee
23 februari 2008 · 735 Inlägg

wallden_66 skrev:
haha Okej! tack för hjälpen! ska lämna in den så fort som möjligt! du som är så snabb på att svara, du har ingen aning om vad det kan vara? if man kan göra en liten snabb felsökning själv. jag kanske ska beretta att när jag startade bilen då jag märke att de var ngt fel ryckte den så man trodde den brann. man såg inte vad de var för färg på bieln.

När du tvättade den, gjorde du en motortvätt?

wallden_66 mr
24 februari 2008 · 146 Inlägg

nej jag gjorde inte det. är alltid rädd för motortvätt. en annan sak. idag när jag tvättade den så vlev de precis som igår den startar inte på ca 7 min händer inget när man vrider på nyckeln! sen startar den hur bra som hellst igen efter nåra minuter. vad kan de vara?

mr240
28 februari 2008 · 136 Inlägg

har en lmm annars som kommer från en 328 om du är intresserad.

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
wallden_66 mr
28 februari 2008 · 146 Inlägg

vågar man göra de av en kille som bara kör volvp? wink vad ska du ha för den?

mr240
2 mars 2008 · 136 Inlägg

vet inte, ge ett bud.. skicka ett pm smile

man måste våga satsa för att kunna vinna
Volvo V70 fas2 "Fasen" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang