Gästbok
4 maj 2011
Hej Fredrik! Vill bara skylta lite för det stora Volvo-evenemanget här i Göteborg nu i helgen - Volvo Museums dag. Med anledning av att ett gäng bilar fyller år (P1800 50 år, 940 20 år och 850 20 år) sker en del aktiviteter ute vid Volvo Arendal och även inne i sta'n. En karavan med Volvo-bilar från 20-talet fram tills idag kommer att köra genom Göteborg under lördagen. Min S90 har blivit utsedd att representera hela 900/S/V90-serien! Har du tid, lust och möjlighet - kom till Göteborg i helgen!
10 mars 2011
Hej igen! Jag frågade Johan om det var OK att lämna ut uppgifterna och det var det. Jag sade dock att du absolut inte lovade något, så det är han beredd på. Hans nummer är 0703433756 och e-postadress johan.bohlin@storaenso.com. Jättekul om det blir något - om det skulle bli så hade det ju varit kul med en modest koppling till att en av hans bilar faktiskt tidigare varit med i tidningen. Jag skrev ju lite om mina äventyr i nr 8, 2008. Ha det gott och lycka till med 165:an (och din "nya" Mini!).
9 mars 2011
Det hade ju varit kul med ett reportage om Johan och hans bilar i Klassiker. Om ni skulle vara intresserade har jag hans kontaktuppgifter. Det skrivs ju väldigt lite om 260-serien överlag som ju ändå är en bil som de flesta känner till (och har en åsikt om), så det hade nog varit intressant för många.
9 mars 2011
Är du på jakt efter en 265:a? Haha, nä jag tror inte han har någon sådan. De är ju EXTREMT ovanliga - nästan som 165...! Dubbdäck? Lite fulkörning på nå'n sjö, eller så? ;) Nå, skall bli mycket spännande att se hur det utvecklar sig - bort med rost (sagt så där i en handvändning) och ny lack, så har ni gjort en stor insats för det svenska kulturarvet!
9 mars 2011
Följer förresten med stort intresse renoveringen av 165:an i Klassiker. Har ju sett via Transportstyrelsen att den är besiktigad, så jag antar att projektet är mycket längre framåtskridet än vad tidningen hittills visar. Vissa bilder när du provkör 164 i samband med att 165:an togs upp till Julle och Jämtland visar ju ett grönskande landskap, så det måste ju varit ett tag sedan de bilderna togs. Sedan tycker jag mig skymta ett nytt avgassystem på den stora bilden i samma nummer... ;)
9 mars 2011
Hej Fredrik! Sådär, då är 264:an såld! Efter mycket vånda lämnade den mig efter tio år, men en tröst är att den hamnade hos en seriös entusiast i Dalarna (skönt att slippa exportproblematiken) som skulle fixa till den rost som ännu fanns på bilen. Sedan skall den inkorporeras i hans samling 264:or - hans mål är en för varje årsmodell och i och med köpet av min bil saknar han nu bara -75 och -80.
25 juli 2010
Tackar för tipsningen! Som det ser ut nu är den på väg till Norge. Lite jobbigt att avregistrera bilen som gått ny sedan -78 i Sverige. Men den stannar ju iallafall inom Norden. Jobbigast av allt är ju att demontera skyltarna, KLIPPA ITU (!) dem och skicka dem till Transportstyrelsen. Funderar på att beställa nya skyltar nu i elfte timmen, klippa itu dem och spara (rama in?) originalskyltarna som minne...
19 juli 2010
Tjena! Min 264 är nu renoverad och går fint i motor och låda. Finns på Blocket om du är intresserad. :) http://www.blocket.se/blekinge/Volvo_26 … 22&w=1
7 juni 2010
Jo, jag var lite uppgiven över jobbet som skulle göras innan motorn kunde provstartas. Jag saknade helt enkelt tillräckligt med erfarenhet och kunskap. Men så kände jag att jag var tvungen att skänka min gamle kämpe lite omtanke och lämnade in hela rasket på verkstad. Dyrt blev det, men nu är den snart klar för besiktning!