Gästbok
30 januari 2014
Hej! Har tittat på bilderna och läst framtidsplanerna för din MB 190B. Om bilen vore min skulle jag nog försöka att renovera den till originalskick. Modellen börjar bli en bristvara. Min uppfattning kan även hänga samman med att min far hade en likadan i svart utförande under 60-talet. Själv har jag haft förmånen att i början av 80-talet äga en grön 220S, årsmodell 1958. /// Hälsningar Per
4 september 2011
Den sexcylindriga motorn är det svårt med delar till varför en med V8:an 304 är ett plus. Rosten kommer först i torpeden under instrumentbrädan på höger och vänster sida samt i motorrummet mellan torpedväggen och friskluftkanalen. Det rinner in vatten genom friskluftsintaget framför vindrutan. Sedan i front, framskärmar och bakre hjulhuskanter.
4 september 2011
Dom här 1200 kan ha två olika totalvikter antingen 4300kg eller 3500kg. Tyvärr är dom flesta på 4300 men med andra däck med lägre bärighet har det gått att sänka totalvikten så att det räcker med b-körkort. Det negativa med dom är att dom är lågt växlade i axlarna och det är klena bromsar. Bak axeln kan antingen vara en Dana 60 eller en IH. Bultmönstret till fälgarna är så udda att det inte finns några andra fälgar. Därför byter somliga axlarna. Den sexcylindriga motorn är det svårt med delar.
31 augusti 2011
Det är inte så vanliga men kolla Blocket på både IH och International. http://www.blocket.se/arjeplog/Internat … 11&w=3 den här är ingen Travelall men den ligger ute nu.